ز چه موادی برای شستشوی فرش ها در قالیشویی ها استفاده می شود؟
نوشته شده توسط : کنکور نویس

در حقیقت یکی از بهترین راه‌ها برای اینکه فرش و مبل همیشه ظاهری نو و جدید داشته باشند این است که به صورت منظم آن را بشویید. وقتی از مواد شوینده و پاک‌کننده استفاده می‌کنید قادر خواهید بود تاثیرات آن را در پاکیزگی قالی به وضوح مشاهده کنید.

اگر قصد دارید مبل و فرش را در منزل بشویید، بهتر است قبل از آغاز کار مقداری از ماده شوینده را روی قسمت کوچکی از فرش یا مبل امتحان کرده و ببینید که آیا تاثیر منفی روی بافت فرش و مبل دارد یا خیر. در اغلب موارد مشکلی پیش نمی‌آید اما در هر حال انجام این آزمایش کوچک خالی از لطف نیست.

بسیاری برای جلوگیری از بروز هر گونه مشکلی ترجیح می‌دهند از مواد شوینده‌ای که خود در خانه درست می‌کنند استفاده نمایند.

فقط در صورت وجود لکه روی فرش یا مبل نیاز به شستشو وجود دارد؟

حقیقت: حتی اگر لکه‌ای هم وجود نداشته باشد، هنوز هم باید به صورت مرتب شستشو شود. شستشوی فرش چه در خانه و چه در قالیشویی خیلی بیشتر از پاک کردن لکه انجام داده و تمامی ذرات آلودگی که در بافت روکش مبل یا تار و پود قالی پنهان شده را از بین می‌برد. این ذرات آلودگی بسیار ریز در حقیقت همان عاملین اصلی بروز آلرژی هستند و معمولا با جارو کردن از بین نمی‌روند

 تمامی روش‌های شستشوی فرش در قالیشویی یکسان است؟

حقیقت: pasokheto.ir میگوید: ممکن است چنین به نظر برسد که تمامی روش‌های قالیشویی و مبل شویی یکسان و مشابه هستند اما در حقیقت این امر با حقیقت فاصله زیادی دارد. در واقع چندین شیوه و روند شستشوی متفاوت وجود دارد و اهمیت و تخصص قالیشویی این است که با توجه به جنس الیاف به کار رفته در بافت فرش، شیوه صحیح را برای تمیز کردن آن اتخاذ کند.

البته شیوه خشکشویی مبل و فرش که در مراکز قالیشویی و مبل شویی به کار می‌روند چندان مفید و موثر نیست زیرا در این روش مواد شوینده به صورت خشک روی فرش یا سطح مبل ریخته می‌شود و روی همان سطح خشک می‌شود بنابراین احتمال آسیب به بافت فرش یا روکش مبلمان زیاد است. در عوض باید به دنبال قالیشویی باشید که مواد شوینده را به صورت مایع وارد بافت فرش می‌کندو پس از تمیز کردن  دوباره آب و مایع شوینده را با روش مکش از فرش خارج می‌کند. همیشه پیش از اینکه فرش را به مرکز قالیشویی بسپارید مطمئن شوید که خدمات این شرکت دارای کیفیت بالایی هستند، کارکنان با انوع شیوه‌های شستشو آشنایی دارند و بهترین گزینه‌ها را ارائه می‌دهند.

خدمات مهم قالیشویی

 قالیشویی : شستن قالی به صورت تمام اتوماتیک و پس از اتمام مراحل شستشو فرش داخل دستگاه آبگیر به صورت لوله ای در می آید و آب اضافی آن گرفته می‌شود دستگاه های ما مجهز به چندین برس و فرچه جهت شستشوی انواع فرش دستباف و ماشینی می باشند.
برای شستشوی فرش های ابریشمی با مهارت و آگاهی از مواد شوینده خاص استفاده می‌شود تا هیچگونه آسیبی به الیاف و رنگ‌ فرش وارد نگردد.

رفوگری و ترمیم فرش: ایجاد ریشه های جدید فرش از طریق الیاف مشابه با تارهای فرش؛ متخصصین بخش رفوگری قالیشویی افرا همچنین خدمات رفع و ترمیم بید خوردگی فرش را  توسط جدیدترین متد ها ارائه می دهند.
 رنگ برداری :در کارخانه قالیشویی افرا فرشهایی که احتمال رنگی دهی دارند با متد خاص شستشو می‌شوند و از مواد تثبیت کننده رنگ استفاده می شود ولی چنانچه فرش شما از قبل دستخوش آسیب هایی مانند ریختن مواد چسبنده،  رنگهای شیمیایی،  رنگهای جوهری و روغنی،  چای،  قهوه و ...شده باشد متخصصین افرا با مواد مخصوص و ترکیبات مشخص این عملیات تکمیلی فرش را انجام می‌دهند.
دوا شویی :کهنه نما کردن فرش های جوان توسط ترکیبات گوناگون کلرو هیدرور به همراه کمی مواد شوینده و حتی از ماشین های خاصی برای کهنه شدن بیشتر فرش بهره می برند.
دارکشی و پرداخت: در پرداخت فرش با روش‌های جدید دستگاه ماشین را به شکل دوار روی فرش می‌کشند تا پرزهای اضافه آن گرفته شود و راه حلی برای بازگرداندن طراوت و جلوه طرح و نقشه فرش می باشد.
خشکشویی مبلمان :خشکشویی اکیپ قالیشویی افرا در محل توسط فرچه های مخصوص تا به پارچه ها و یا فوم مبل شما آسیبی وارد نگردد.
شستشوی موکت در محل با دستگاه مخصوص، تشک اتومبیل و تشک خوشخواب و پشتی توسط دستگاههای اتومات بدون آبریزی به‌صورت بخار نیز انجام می گردد.

 

از چه موادی برای شستشوی فرش ها در قالیشویی ها استفاده می شود؟

مواد های شوینده متفاوتی در شستن فرشهای ماشینی و دستباف در قالیشویی استفاده می‌شوند که این بستگی به نوع مکانیزه و یا سنتی بودن قالیشویی دارد. پودرهای مخصوص قالیشویی که دارای آنزیم های قوی برای لکه های چرب می باشند یکی از موارد قدیمی می باشند زیرا موجب خشک و یا سفت شدن قالی می گردند.

شست و شوی با آب و تاید نیز یک روش سنتی می باشد که امکان ایجاد زردآب را فراهم می کند که دلیل آن باقی ماندن آب چرک و شستشوی ناکافی است. از این رو استفاده از آب ژاول (مایع سفید کننده) تنها گزینه جهت سفید کردن ریشه های فرش می باشد.

و اما شامپو تگزافون آلمان بهترین گزینه در انتخاب مواد شوینده قالی است که تنها توسط قالیشویی های مکانیزه به کار گرفته می شود. این شامپو فرش های با کیفیت برای هر نوع سطوح و هر نوع قالی به طور منحصر به فردی تهیه و تولید می شوند و انواع مختلفی دارند.

استفاده از مواد تثبیت کننده و مواد نانو نیز از خدمات یک قالیشویی معتبر جهت تضمین سلامت قالی می باشد. با محلول های نانو با قابلیت ۱۳ آنزیم سخت ترین لکه ها پاک میشوند و فرش شما براق و تمیز می گردد.

 





:: برچسب‌ها: قالیشویی ,
:: بازدید از این مطلب : 411
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 26 فروردين 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: